خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین؛

مباحث زیست محیطی از اولویت های شهرک های صنعتی است/احداث اولین شهرک تخصصی انرژی در قزوین 

صفاری عنوان کرد: در بحث تکمیل زیرساخت شهرک های صنعتی مباحث زیست محیطی از اولویت های شهرک های صنعتی است.
کد خبر: ۹۵۲۲۷۹۴
|
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

 

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، نشست خبری رئیس سازمان صمت استان و مدیرعامل شرکت شهرک های استان قزوین با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات سازمان صمت استان قزوین برگزار شد. 

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در این نشست ضمن تقدیر از اصحاب رسانه در انتشار اخبار حوزه تولید و صنعت و اقدامات شرکت شهرک ها طی دو سال اخیر بیان کرد: در بحث تکمیل زیرساخت شهرک های صنعتی مباحث زیست محیطی از اولویت های شهرک های صنعتی است که در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی، سه تصفیه خانه فاضلاب وجود داشت که سعی کردیم طی دو سال گذشته شهرک هایی را که به حد نصاب رسیده بود تصفیه خانه آنها را تکمیل نماییم. 

تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمدشت تا پایان شهریورماه به بهره برداری می رسد

وی گفت: طی مصوبات سفر ریاست محترم جمهور، احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمدشت با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان آغاز شد و این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و تا شهریورماه سال‌جاری به بهره برداری می رسد. تصفیه خانه شهرک صنعتی آراسنج نیز از ابتدای امسال آغاز شده و ظرف مدت کمتر از ۱۸ ماه به بهره برداری می رسد. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در ادامه اظهار کرد: در تکمیل زیرساخت شهرک صنعتی در بحث پست های برق، تفاهم نامه شهرک صنعتی کاسپین و شهرک صنعتی آراسنج، منعقد و اقدامات اجرای آن آغاز شده است. تفاهم نامه شهرک صنعتی لیا تا چند روز آینده منعقد می شود و شهرک صنعتی آبیک نیز با استفاده از ظرفیت پست برق آبیک در صورت توسعه شهرک، پیت جدید احداث خواهد شد و تامین برق شهرک صنعتی کوهین نیز انجام می شود.

اولین شهرک تخصصی انرژی در استان قزوین احداث می شود 

وی با اشاره به موضوع تخصصی احداث شهرک انرژی خورشیدی افزود: اقدامات اجرایی و مطالعاتی این شهرک انجام شده و کلنگ احداث و جذب سرمایه گذار در آینده نزدیک با حضور وزیر نیرو انجام خواهد شد. شهرک انرژی اولین شهرک تخصصی انرژی است که احداث خواهد شد. 

صفاری در ادامه با اشاره به روند ساخت منطقه صنعتی چرم سازی گفت: این شهرک با حدود ۱۰۰ هکتار وسعت بناست در قالب یک شهرک خصوصی فعالیت خود را ادامه دهد و با یک طرح جامع وضعیت آن سامان خواهد یافت.

شناسایی ۳۱ نیاز فناوری در استان 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در ادامه با اشاره به بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان اضافه کرد: در زمینه رسوخ فناوری و ارتباط صنعت و دانش بنیان و فناور، خلاهایی وجود داشت که در همین راستا لذا در تبادل فناوری با پارک پردیس توافق کردیم و تاکنون ۳۱ نیاز فناوری شناسایی شده است تا برای پاسخگویی به آن توسط شرکت های دانش بنیان اقدام لازم صورت گیرد.

جذب ۲۰ سرمایه خارجی در شهرک های صنعتی قزوین 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ سرمایه گذار خارجی در شهرک های صنعتی سرمایه گذاری کرده اند عنوان کرد: سرمایه این تعداد، بیش از ۴۹۰ میلیون یورو بوده که در شهرک های صنعتی استان سرمایه گذاری کرده اند که این روند تداوم دارد.

وی یادآور شد: درحال حاضر برای تامین نیروهای ماهر کارخانه ها با چالش مواجه هستیم و اگر کسانی تخصص و مهارت لازم را دارند و مایل هستنند در حوزه صنعت مشغول به کار شوند این امکان فراهم است.

صفاری با اشاره به ورودی شهرک کاسپین تصریح کرد: یکی از معضلات بزرگی است که در استان وجود دارد. مطالعات اعتبارات احداث این تقاطع غیرهمسطح انجام شده و در مصوبات سفر هیئت دولت بوده است. اعتبارات این امر در مرحله اول به دلیل اهمیت شهرک مهرگان برای این شهر هزینه شد. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها